Άλλη μια φορά λοιπόν βρισκόμαστε εν μέσω αναταραχών. Για ακόμα μια φορά το φοιτητικό κίνημα επαναλαμβάνει τα ίδια παιδαριώδη λάθη τα οποία είχε κάνει το 2005-2006. Για άλλη μια φορά βρήκαμε μια αφορμή (ή αιτία αν το προτιμά κανείς, δεν έχει σημασία) να κλείσουμε τις σχολές, να παρατήσουμε τη θέση στην οποία οφείλουμε να βρισκόμαστε για να αγωνιστούμε κατά του ΔΝΤ, κατά της οικονομικής πολιτικής της κυβέρνησης και μιας σωρείας άλλων πολυαναφερμένων, επαναλαμβανόμενων και κουραστικών πλέον λόγων, κουραστικών σε επίπεδο καραμέλας.
Θα πουν πολλοί: "Δε σε ενδιαφέρει το μέλλον; Είσαι αδιάφορος απέναντι στις εξελίξεις; Δε θες να συμμετάσχεις στα μεγάλα γεγονότα της εποχής; Δεν είσαι αγωνιστής/ρια παρά απλά ένα αδιάφορο/άβουλο ον;"
Ίσως και να έχουν δίκιο. Ίσως και να είμαι(στε) άβουλο(α) ον(τα) καθώς η αποχή κακά τα ψέματα δεν είναι λύση και ίσως να κυνηγάμε καταφύγιο και αποποίηση των ευθυνών μας με αυτή τη στάση. Πολλοί ίσως και να έχουμε το θάρρος (ή το θράσος) να το παραδεχτούμε σε τελική ανάλυση και δεν κρυβόμαστε πίσω από το δάκτυλό μας. Αυτό που δεν πρόκειται κανένας από αυτούς να παραδεχθεί είναι ένα πράγμα: Πως η επανάσταση και η αξία τους ως επαναστάτες είναι αυτή της δεκάρας.
Η απαξίωση μιας κατάστασης (πτυχίου, θεσμού, αξίας κτλ) δεν έρχεται μόνο από τον τρόπο με τον οποίο την αντιμετωπίζουν οι υπόλοιποι, αλλά και από το βάρος και τη σημασία που της προσδίδουμε εμείς που την πιστεύουμε. Το τι πιστεύουμε και το τι αξία δίνουμε εμείς για τα πτυχία και τα πανεπιστήμιά μας φαίνεται από τον τρόπο με τον οποίο φερόμαστε απέναντι σε αυτά. Καταλήψεις για τα παιδιά που πεινάνε στη Μυανμάρ (ή όπου στην άλλη μεριά του πλανήτη) ή για την αποψίλωση των δασών του Αμαζονίου, αναγωγή του φοιτητικού κινήματος σε κάτι αντίστοιχο με τα παιδιά των λουλουδιών (ω Θεέ), δίνοντας την ψευδαίσθηση σε κάποιον που δεν ξέρει την εξέλιξη των γεγονότων και τη λειτουργία του ίδιου του συστήματος, πως μια πορεία προς την Αμερικάνικη Πρεσβεία θα αποτελέσει γροθιά στο στομάχι των καταπιεστών του κόσμου και αφήνουμε στην άκρη αυτό για το οποίο υποτίθεται πως δημιουργήθηκε το Πανεπιστήμιο: την εκπαίδευση. Αλλά δεν πειράζει. Υπάρχουν μεγάλες εταιρείες στο εξωτερικό, που είναι διαθετημένες να μας πουλήσουν την τεχνογνωσία που εμείς αρνούμαστε να πάρουμε (δωρεάν κιόλας – εντάξει το τσάμπα σε αυτή τη χώρα το έχουμε ως κάτι χαμηλής ποιότητας τι να γίνει, να αλλάξουμε τα μυαλά του νεο-Έλληνα;) έναντι φυσικά αδρής αμοιβής και εμείς βεβαίως θα κοπτόμεθα πάντα για τα χρήματα που φεύγουν στο εξωτερικό (μιας και πάντα με την τακτική που ακολουθούμε οι εξαγωγές θα είναι ελάχιστες μπροστά στις εισαγωγές) και θα λέμε "ΑΑΑΑ! μα δεν παράγεται χρήμα στην Ελλάδα! ΑΑΑΑΑ! μας το παίρνουν οι κακιές εταιρείες του εξωτερικού". Καλά μας κάνουν, δεν είναι κοινωφελή ιδρύματα, ούτε ο Άγιος Παντελεήμων (μεγάλη η χάρη του). Στόχος της εταιρείας είναι η επιβίωσή της και το κέρδος της, αν δεν το έχουμε καταλάβει ~40 χρόνια μετά τη μεταπολίτευση κρινόμαστε τουλάχιστον αξιοθρήνητοι.
Και πηγαίνεις σε γενικές συνελεύσεις και ακούς παιδιά μεγαλογιατρών, μεγαλομηχανικών και μεγαλοδικηγόρων να φωνάζουν πως "νόμος είναι το δίκιο του εργάτη, λευτεριά στην εργατιά" και λοιπά άλλα συνθήματα επαναστατικού-ανατρεπτικού χαρακτήρα. Εντάξει μπορεί να είναι τσακωμένα με τον μπαμπά γιατί τους έδωσε 3000 και όχι 3500 για το μήνα, αλλά ας κρατήσουν και ένα επίπεδο και ας μη φτάνουν να γελοιοποιούνται απέναντι σε όλο το φοιτητικό σώμα…. αμαρτία είναι. Και για να είμαι σαφής: Τα δέχομαι από παιδιά που εκπροσωπούν τα ίδια ή οι γονείς τους αυτό το χώρο. Δεν μπορώ να τα δεχτώ από τον ευτραφή (ή όχι) λιωμένο από το ποτό ή το χασίς (σε αρκετά μεγάλο ποσοστό) δεινόσαυρο επαναστάτη (καθότι μπήκε κατά την Πλειστόκαινο ή την Ιουρασική περίοδο στη σχολή του και ακόμα δε λέει -από ευθιξία και μόνο- να ξεκουμπιστεί) Βλέπεις και τις γνωστές μεγάλες παρατάξεις (οι οποίες συνήθως είναι απούσες ως ει παρούσες) να ζητούν από τον μέσο φοιτητή να πάει να τις ψηφίσει γιατί θέλουν ανοικτές τις σχολές και ενδιαφέρονται για την εκπαίδευση και δεν είναι σωστό να κλείνουν άδικα τα πανεπιστήμια και μπλα… μπλα…. μπλά…., την ίδια ώρα που τα παιδάκια τους έρχονται αρχοντικά κατά τις 1 το μεσημέρι στη σχολή να πιουν τον πρωινό καφέ τους στο κυλικείο γιατί το χτεσινό ξενύχτι στο Βέρτη, Κιάμμο (δε ξέρω δυστυχώς ποια είναι η αγαπημένη τους ενσάρκωση της αποτυχίας) τους έπεσε βαρύ… είχαν υπερωρίες βλέπεις τι να γίνει (και οι νέοι για να έρθουν θέλει… δουλειά πολύ), ενέργειες που οπωσδήποτε πείθουν για το ενδιαφέρον τους για όλα αυτά που "προασπίζονται". Γελάει ο κόσμος….
Δυστυχώς όμως δε θα γελάει ο κόσμος. Ακόμα δεν έχουμε καταλάβει πως η ευθύνη του δικού μας αύριο είναι δική μας και μόνο. Δεν έχουμε καταλάβει σαν κοινωνία πως η αλλαγή νοοτροπίας σημαίνει και τη μετάβαση από την ψευτομαγκιά που κουβαλάμε λίγο πολύ ως γενιά θα έρθει και η ώρα που δε θα περνά. Και δε θα περνά γιατί θα υπάρχουν άλλοι που θα έχουν αναπτύξει τις ικανότητες που θα έπρεπε να έχουμε εμείς σήμερα ή τουλάχιστον θα έπρεπε να είμαστε στη διαδικασία να τις αποκτήσουμε. Δεν έχουμε καταλάβει πως μια κοινωνία για να πάει μπροστά πρέπει να αφαιρέσει τις καρκινογενείες περιοχές από πάνω της. Ούτε βέβαια και πρόκειται να το καταλάβουμε (σε συλλογικό επίπεδο). Δυστυχώς δεν έχουμε ούτε την ωριμότητα ούτε τη διάθεση να αφαιρέσουμε τις παρωπίδες που φοράμε και να κοιτάξουμε κατάματα το σήμερα. Πάντα αυτός που θα φταίει θα είναι στο χτες (μα το ΠΑΣΟΚ που μας έβαλε στο ΔΝΤ, μα η ΝΔ με τα 5 χρόνια διακυβέρνησης, μα ο Σιμήτης που μας έβαλε στην ΟΝΕ, μα ο Μητσοτάκης, μα ο Παπανδρέου, Μα ο Καραμανλής, μα η Χούντα, μα ο εμφύλιος…. ) οι μόνοι που δε φταίνε είναι οι αρχαίοι ημών πρόγονοι – και αυτό γιατί είναι προ Χριστού. Ωραία όλοι αυτοί οι κύριοι φταίνε, γιατί να χαλάσουμε τη ζαχαρένια κάποιου; Πότε όμως θα έρθει η ώρα που θα φταίμε εμείς; Αααα εμείς…. "παραλάβαμε χάος", δεν φταίμε. Μα θα έρθει η ώρα όμως που ,όπως εμείς ζητούμε λογαριασμό από τους προηγούμενους, θα έρθουν κάποιοι άλλοι επόμενοι που θα ζητήσουν τον ίδιο λογαριασμό από μας. Αλλά και αν αυτό ακούγεται μακρυνό (και ομολογουμένως είναι δεν το αρνούμαι) δε θα πρέπει εμείς να κάνουμε ό,τι περνά από το χέρι μας για να βελτιώσουμε τις συνθήκες στις οποίες (θα) βρισκόμαστε; Φαντάζομαι πως συμφωνεί σε αυτό η πλειονότητα. Εγώ το μόνο που έχω να ρωτήσω είναι το εξής: Χωρίς εκπαίδευση, ΠΩΣ θα ανταπεξέλθουμε; Με το στυλ του ψευτο-επαναστάτη; Θα έρθει η αστυνομία να μας μαζέψει (και θα μας μπαγλαρώσει γιατί ούτε ξύλο ξέρουμε να παίζουμε). Με το στυλ του μεγαλο-παράγοντα; ξεχάστε το, έχουμε περισσότερους παράγοντες από ότι κολίγους, και τεχνικά είναθι δύσκολο να περπατήσει κάτι από τον καναπέ στον οποίο θα αερολογούμε.
Και λοιπόν τι; θα πρέπει να μείνουμε αμέτοχοι για να μη χάσουμε αυτά τα οποία μας προσφέρει το πανεπιστήμιο και να μην αγωνιστούμε για το λάθος; Άλλο το ένα άλλο το άλλο. Δε νομίζω πως εάν κάποιος θέλει πραγματικά να διαμαρτυρηθεί για το άδικο, σε μια δημοκρατική (όχι ασύδοτη το ξεκαθαρίζω) κοινωνία να του αφαίρεσε το δικαίωμα. Αλλά θα πρέπει να το κάνει και με τον κατάλληλο τρόπο. Η εκπαίδευση είναι εκπαίδευση και η πορεία στην αμερικάνικη πρεσβεία (ή όπου τέλος πάντων) μπορεί μια χαρά να γίνει και στις 7 και στις 8 το απόγευμα – που η πλειονότητα δεν έχει και μάθημα (αχ συγνώμη ξέχασα εκείνη την ώρα έχει καφέ με τη γκόμενα… μα που έχω το μυαλό μου;) και να διαμαρτυρηθούμε όλοι εάν και εφόσον προφανώς υπάρχει λόγος (είμαστε και χώρα της διαμαρτυρίας για τη χαρά της διαμαρτυρίας- ας μην κοροϊδευόμαστε). Το κλείσιμο του Πανεπιστημίου το μόνο τελικό αποτέλεσμα που έχει είναι την αυτο-απαξίωση του πτυχίου και τη δυνατότητα ερίσματος σε ξένα Πανεπιστήμια να γυρίσουν να σου πουν: "Μάστερ; γιατί; αφού δεν κάνετε και ποτέ μάθημα, γιατί να σας αναγνωρίσουμε ως μάστερ;" και ΝΑΙ τη θέλουμε την αναγνώριση γιατί δε ζούμε μόνοι στον Πλανήτη, αλλά έχει δυστυχώς/ευτυχώς και άλλο κόσμο τριγύρω. Βέβαια προφανώς και δεν είναι ο μόνος λόγος που απαξιώνονται τα πτυχία, αλλά είναι ΚΑΙ αυτός λόγος. "Μα στη Γαλλία, στην Ιταλία, κτλ κτλ κάνουν πορείες, διαμαρτύρονται, κλείνουν τις σχολές τους….". Ωραία είναι γεγονός αυτό. Αλλά αναλογικά κάθε πότε συμβαίνουν αντίστοιχα επεισόδια εδώ και κάθε πότε στο εξωτερικό; Και επίσης: Ποιά είναι η αιτία/αφορμή των περιστατικών και η βαρύτητα αυτών.
Επομένως ας σταματήσουμε να διατηρούμε το ρόλο του Πανεπιστημίου στα επίπεδα που εξυπηρετεί κάθε μικροκομματική σκοπιμότητα (βαρέθηκα να την ακούω και να τη γράφω αυτή τη φράση – άλλη καραμέλα…) και ας κάνουμε το Πανεπιστήμιο – ΤΟΥΛΑΧΙΣΤΟΝ εκεί που μπορούμε καλύτερο όχι για τους άλλους, αλλά για μας τους ίδιους. Οι καταλήψεις πλέον ας το καταλάβουμε έχουν πεθάνει. Είναι σα να τρως το ίδιο φαγητό συνέχεια: Κάποια στιγμή και το βαριέται ο οργανισμός και δεν του προσφέρει τίποτα και τον στερεί από άλλα πράγματα που θα είχαν θετική επίδραση πάνω του.
Λοιπόν κάπου εδώ σταματώ. Άπλωσα πάλι το (γραφικό για αρκετούς – αδιαφορώ) σεντόνι μου. Το μόνο που έχω να πω για τέλος, είναι ένα απόσπασμα από ένα τραγούδι (γνωστό σε κάποιους φαντάζομαι) που θεωρώ πως λέει πολλά:
They say that life’s a carousel
Spinning fast, you’ve got to ride it well
The world is full of kings and queens
Who blind your eyes then steal your dreams
It’s heaven and hell…
=-=-=-=-=
Powered by Blogilo
9 comments
Dimitris Sakella
December 1, 2010 at 7:53 am (UTC 2) Link to this comment
Συμφωνώ με το σύνολο του κειμένου, διαφωνώ σε κάτι στη τελευταία παράγραφο όμως.
Τις καταλήψεις δεν τις βαριέται κανείς απο τους βασικούς παίχτες του πανεπιστημίου, καθηγητές – φοιτητικές παρατάξεις. Γιατί να τις βαρεθείς ρε φίλε όταν κάνοντας κατάληψη οι μεν πρώτοι πληρώνονται κανονικά χωρίς να κουράζονται, οι δε δεύτεροι δε χρειάζεται να ξυπνάνε το πρωί για να κάθονται στα τραπεζάκια. Δεν καταλαβαίνω τί δεν καταλαβαίνεις.
Και να σου πω και στη τελική κάτι, είσαι εμπαθής ρε φίλε. Τί είναι αυτά που κάθεσαι και γράφεις. Να έρθεις στη γενική συνέλευση να μας τα πείς αυτά. Τώρα εαν θα ακουστείς ή όχι , ε αυτό είναι δικό σου πρόβλημα.
ΥΓ. Πορεία στην πρεσβεία Βορείου Κορέας έγινε για το διπλωματικό επεισόδιο της προηγούμενης βδομάδας? Έστω μια κατάληψη για τους νεκρούς την Ν.Κορέας είχαμε? -1 για τους ψευτοεπαναστάτες ιδεαλιστές των πανεπιστημίων.
ΥΓ2. Μιλώντας και λίγο σοβαρά, καταλήψεις σε ΙΔΙΩΤΙΚΑ πανεπιστήμια της Ευρώπης ΔΕΝ γίνονται. Εκεί πλερώνεις χοντρά (πρώτο) και σου μαθαίνουν γνώση. Και φυσικά γι’ αυτό δεν είναι μέσα στην 200αδα των καλύτερων πανεπιστημίων του κόσμου τα ελληνικά.
ΥΓ3. Η 6η Δεκέμβρη δεν είναι εθνική εορτή, δεν είναι ουτε καν επέτειος κάποιου επαναστατικού (του κώλου) γεγονότος, είναι του Αγίου Νικολάου, προστάτη των ναυτικών. Εκτος και εαν είμαστε κάποιου είδους ναυτεμπορική σχολή , που και πάλι δε δικαιολογείται, τότε το πολύ πολύ να κάνεις μια ώρα στάση μαθημάτων να υμνήσεις τον Άγιο, διότι εκεί που θα βγείς στις θάλασσες του κόσμου, όσο άθρησκος και να μην είσαι θα τύχει καμμιά φορά να πείς, Άγιε μου Νικόλα βοήθα μας να την σκαπουλάρουμε. Ας μου εξηγήσει λοιπόν τώρα γιατί 3 μέρες κατάληψη (Πέμπτη-Παρασκευή-ΔΕΥΤΕΡΑ).
ΥΓ4. Μας πειράζουν οι 3 βδομάδες εξεταστικής (δικαιώς) αλλά κάνουμε ότι περνά απ’το χέρι μας να τις μειώσουμε και άλλο και φυσικά να τους δώσουμε δικαίωμα να μην συζητήσουν αλλαγή στο νόμο με την δικαιολογία οτι δεν γίνονται τα μαθήματα.
ΥΓ5. Οποιοδήποτε δίκαιο αίτημα κατατεθεί, ουσιαστικά αυτοαναιρείται απο τις συνεχόμενες, αδικαιολόγητες καταλήψεις για ψύλλου πήδημα.
ΥΓ6. Αριστεροί της φάπας, αριστεροί του Λένιν, αριστεροί με δεξιές τσέπες, δεξιοί και κεντρώοι με μόνη αποστολή ζωής τα πάρτυ και τις γκόμενες, αυτοί έχουν καπαρώσει τις θέσεις των εκλεγμένων οργάνων των σχολών. Και μετα λένε γιατί δεν πάμε στις γενικές-παρωδίες τους και γιατί δεν ψηφίζουμε. Όχι κύριος, αρνούμε να γίνω ο μαλάκας της υπόθεσης ΣΟΥ.
ΥΓ7. ΣΕΒΑΣΟΥ όμως (μαλάκα) το γεγονός ότι το 90% που απέχει είναι ενεργό κομμάτι του πανεπιστημίου, το βλέπεις οτι κινείται μέσα ση σχολή και δε μένει ακίνητο σε ένα τραπεζάκι ή σε ένα κυλικείο. Η αποχή είναι αποχή συνείδησης όχι αποχή λόγω βαρεμάρας. Δεν μου κάνει κόπο να έρθω σε μια γενική ή να κατέβω να ψηφίσω, απλά δε βρίσκω το λόγο και πολλοί άλλοι παρέα με μένα.
ΥΓ8. Και κλείνω λέγοντας τούτο. Η πανεπιστημιακή κοινότητα είναι μικρογραφία κατα ένα τρόπο της κοινωνίας. Όποιοι κυβερνάνε εκεί έξω κάνουν κουμάντο και εδώ μέσα, με μόνο πρόβλημα την ανοχή των έξω κυβερνόντων, την απάθεια των μέσα κυβερνώντων (καθηγητάδες – υπουργείου) και την συνενοχή όλων μας που αντί να αντιδράσουμε μαζικά (ελέω 90%) ανεχόμαστε τους κάθε λογής καραγκιοζάκους που το έχουν δει τσιφλίκι και κλείνουμε σχολές, διαλύοντας κάθε έννοια νομιμότητας, και καταβαραθρόνοντας το ηθικό και την προσπάθεια αρκετών απο εμάς.
MadAGu
December 1, 2010 at 7:01 pm (UTC 2) Link to this comment
Θέλω επίσης να διαμαρτυρηθώ για τις διακοπές ρεύματος στην Ορλοουγλάνη, καθώς και για τα μυρμήγκια που πεθαίνουν από ασιτία στη γη του πυρός…
Αναίσθητε
Θα συμφωνήσω στα υστερόγραφα προφανώς και ομολογώ πως την 6η δεκεμβρη την ξέχασα (έχω καλύτερα πράγματα να θυμάμαι νομίζω).
Όσο για την αποχή αν είναι λόγο βαρεμάρας ή όχι, φοβάμαι πως το ποσοστό βαρεμάρας είναι σημαντικό (δλδ από το 100% που απέχει ένα 20% πρέπει να είναι λόγω βαρεμάρας – μπορεί και να κάνω λάθος) πάντως σε κάθε περίπτωση θέλω να ελπίζω πως η μάζα που απέχει ξέρει ΓΙΑΤΙ απέχει.
Οψόμεθα….
Dimitris Sakella
December 1, 2010 at 8:55 pm (UTC 2) Link to this comment
Να γίνει πορεία απο το σπίτι μου στο σπίτι σου εις ένδειξη συμπαράστασης προς τον δοκιμαζόμενο λαό της Ορλοουγλάνης.
Δεν γίνεται εμείς εδώ να μαθαίνουμε φυσική, μαθηματικά και χημεία ΕΝΩ αυτοί εκεί δεν έχουν ρεύμα. Αίσχος, το ελληνικό κράτος που βρίσκεται????
MadAGu
December 2, 2010 at 2:09 am (UTC 2) Link to this comment
Είναι τραγική και απογοητευτική και τουλάχιστον πασιφανής η αδιαφορία και απουσία του ελληνικού κράτους από το πρόβλημα της Ορλοουγλάνης. Θέλω να τονίσω πως δε θα πρέπει να μείνει ΚΑΝΕΝΑΣ ασυγκίνητος και θα πρέπει αύριο πρωί πρωί να βρισκόμαστε όλοι στους δρόμους σε πορεία συμπαράστασης υπέρ του πολύπαθου λαού.
Περιμένω τα ίδια να πράξετε και στη Θεσσαλονίκη φυσικά.
Dimitris Sakella
December 2, 2010 at 2:02 pm (UTC 2) Link to this comment
Μήπως να σκληρύνουμε τον αγώνα μας μπας και υπάρξει αποτέλεσμα?
Προτείνω να βγάλουμε τον μέγιστο σε πανελλαδική περιοδεία, ντυμένος με τα απαραίτητα μόνο και να μοιράζει χαμόγελα όπως μόνο αυτός ξέρει, ως αντάλλαγμα των υπηρεσιών του συνόλου του ελληνικού λαού για να διορθωθεί το πρόβλημα της πολύπαθης Ορλοουγλάνης.
MadAGu
December 2, 2010 at 5:33 pm (UTC 2) Link to this comment
Θεωρώ πως πλέον πρέπει επισήμως να ενταχθεί γεωστρατηγικά η Ορλοουγλάνη στο σύνολο των συμμαχικών προς την Ταϋλάνδη χωρών, εφόσον ο μέγιστος θα προβεί σε τέτοια ενέργεια
Dimitris Sakella
December 3, 2010 at 10:06 am (UTC 2) Link to this comment
Σε ποιό χώρο τοποθετείται αυτή η χώρα, για να ξέρω ώστε να προσαρμόσω την στρατηγικής μας για να καλύπτεται και αυτή η συμμαχική χώρα?
MadAGu
December 3, 2010 at 6:10 pm (UTC 2) Link to this comment
κοίτα βρίσκεται στην Πολυνησία, οπότε είναι αρκετά κοντά μας. Πιστεύω πως οι βάσεις μας στη βόρεια Ταϋλάνδη θα καλύψουν αρκετά καλά, εν τούτοις μια βάση και εκεί ίσως να μην έβλαπτε. Επίσης πρέπει να ανεβάσεις και λίγο το στόλο νοτίου Ειρηνικού (τα υποβρύχια κυρίως) για να καλύπτουν τα χωρικά ύδατα.
Dimitris Sakella
December 6, 2010 at 11:29 am (UTC 2) Link to this comment
Μεταφέρω μήνυμα του αρχηγού των δυνάμεων στο Ν.Ειρηνικό:
Αφεντικό,
όλα καλά. ΟΡΛ προστατευμμένη απο πλοία. Αναμένω εντολές.