Άμα δεν παινέψουμε και λίγο τα γένια μας δε βγαίνει και η μέρα (νύχτα). Παραθέτω την δορυφορικήόπως την δείχνει και το site του καιρού μας αυτή τη στιγμή:
Καταρχάς για να μην παραμυθιάζεστε κάθε φορά, υπάρχουν δύο βασικά πράγματα που επηρρεάζουν τον καιρό της Ελλάδας. Πρώτο πραγματάκι είναι η ύπαρξη του υποτροπικού stream. Αυτό βρίσκεται συνήθως νοτίως της Κρήτης (κατα τους χειμερινούς μήνες), πάνω απο την Αφρική. Ουσιαστικά αυτό το stream παράγει τον ζεστό καιρό της περιοχής της Μεσογείου και επηρρέαζει άμεσα την χώρα μας. Απο την άλλη για να έχουμε χειμώνα στην Ελλάδα, θα πρέπει να δεχθούμε κάποια ψυχρή εισβολή, κυρίως απο τα Βόρεια Ανατολικά μας όπου βρίσκεται η Ρωσία και το Σιβηρικό της stream. Το να δούμε τον καιρό της Ρωσίας και με την υπόθεση οτι έχουν βαρυχειμωνιά και ο άνεμος που επικρατεί είναι γενικά ΒΑ κατεύθυνσης ΔΕΝ μας λέει οτι το σύστημα θα κατέβει προς τη χώρα μας. Και αυτό διότι απλά είμαστε αρκετά νότια για να ξεκινήσει αυτή η διαταραχή απο τόσο μακριά και να επηρρεάσει εμάς αντι να ξεστρατίσει προς την Δυτική Ευρώπη. Τούτο συμβαίνει ουκ ολίγες φορές και ο λόγος είναι οτι η Δυτική Ευρώπη επηρρεάζεται τόσο απο Golf Stream όσο και απο ζέστη που έρχεται απο την Αφρική μέσω Ισπανίας και Γαλλίας. Άρα για να έχουμε εμείς κακό καιρό θα πρέπει η Ευρώπη να έχει λιακάδα και σύστημα υψηλών πιέσων. Με αυτό τον τρόπο, ο πολικός κρύος αέρας θα συναντήσει τον θερμό πάνω απο την Ευρώπη, ουσιαστικά θα βρει την πόρτα κλειστή για εκεί και θα αναγκαστεί να κινηθεί νότια, δηλαδή προς τα εμάς!
Παρατηρείστε στο χάρτη, τον αντικυκλώνα πάνω απο την Αγγλία, την Γερμανία και την Βαλτική που κάνει όλη την καλή δουλειά για την Ελλάδα! Είναι δύο ουσιαστικά αντικυκλώνες που κινούνται εξαιρετικά αργά! Εύκολα μπορούμε να συμπεράνουμε οτι η κακοκαιρία, σε οποιαδήποτε μορφή θα συνεχισθεί πάνω απο την χώρα μας ![]()
Σχετικά με την σκόνη η οποία έφτασε μέχρι και Θεσσαλονίκη σήμερα και αρκετά πιο πάνω, παρατηρείστε οτι το χαμηλό που μας επηρρεάζει έχει γύρω του τις ισοβαρείς καμπύλες (πίεση σταθερή μέσα σε αυτή τη καμπύλη). Βλέπουμε οτι οι ισοβαρείς περιλαμβάνουν και Ελλάδα και Αφρική. Ουσιαστικά η σκόνη ανυψώθηκε και μεταφέρθηκε λόγω των ανέμων στην Ελλάδα (ίδιες ισοβαρείς). Το φαινόμενο ήταν άκρως ενυπωσιακό, ο ουρανός είχε πάρει ένα καταπληκτικό χρυσόκιτρινο χρώμα το πρωί ενώ στις περιοχές που υπήρξε χιονόστρωση το χιόνι στη κάτω μεριά τους ήταν κόκκινο! Μαγικό ![]()
ΥΓ. Καθότι τώρα αρχίζω να εμβαθύνω στα πεπραγμένα της Μετεωρολογίας, πιθανώς να κάνω κάποια λάθη. Παρ’όλα αυτά να πω οτι αισθάνομαι ιδιαιτέρως χαρούμενος για την προηγούμενη πρόβλεψη η οποία ήταν σε γενικές γραμμές σωστή και ιδιαίτερα πετυχημένη σε ότι αφορά την περιοχή μας. Πράγματι τοπικά έχουμε εντονότατα φαινόμενα, σε σημείο εξωπραγματικό. Κατα την διάρκεια της μέρας, ο σταθμός μετρούσε θερμοκρασία ίδια με τον Παρνασσό και πολύ χαμηλότερη απο περιοχές της Εύβοιας σε πολύ μεγαλύτερο υψόμετρο απο τη Λαμία, που παραδοσιακά δέχονται μεγάλα ύψη χιονιού (με ΒΑ stream όμως, ενώ τώρα έχουμε ΒΔ). Όπως ανακαλύψαμε και απο την αναλυτική αναφορά τους έτους, επηρεαζόμαστε αφάνταστα απο το ΒΔ stream.
Until next time
Edit:
Μιας και πιάσαμε το θέμα της σκόνης, βάζω και 2 φωτογραφίες απο Αττική που δείχνουν του λόγου το αληθές.


Εγώ πρόλαβα το πρώτο, που ήταν χρυσοκίτρινο. Εσείς που ξυπνήσατε αρχοντικά στις 10 και κατι είδατε το δεύτερο (το οποίο είναι φανταστικό). Υπομονή και θα μας ξαναέρθει την Τετάρτη ^^^
5 comments
MadAGu says:
March 8, 2010 at 10:21 pm (UTC 2 )
Παρατήρηση1: Η ατμόσφαιρα το πρωί στην Αθήνα, ήταν λες και ήμουνα στον Άρη. Με το που ξυπνώ και βλέπω ένα κόκκινο φως στο δωμάτιο λέω “τι στο καλό;”. Πραγματικά ωραίο φαινόμενο, άσχετα με το αν το σύμπαν έγινε μετά χωματί.
Παρατήρηση2: Μάστορα μια χάρη: Άλλαξε τη λέξη stream με τη λέξη ρεύμα/ρεύματα… :/
Virtuosofriend says:
March 8, 2010 at 11:39 pm (UTC 2 )
Η διαφορά στο χρώμα είχε να κάνει με την ώρα που παρατηρήσαμε το φαινόμενο. Εγώ το είδα πιο πρωί απο εσάς με αποτέλεσμα ο ήλιος να είναι σε διαφορετική γωνία ενώ εσείς αργότερα και τον είδατε κόκκινο
Γιατί τι πειράζει το stream?
MadAGu says:
March 9, 2010 at 12:28 am (UTC 2 )
αφού έχουμε ελληνική λέξη καλό είναι να τη χρησιμοποιούμε. Ειδικά μετά το σημερινό σοκ που έπαθα. Μπήκα στους ΗΜΜΥ για μάθημα και έλεγε ο καθηγητής “κλιμάκωση της εικόνας” και “κλιμάκωση της εικόνας”. Λέω “Τι διάολο;” και μετά κατάλαβα πως μετέφραζε ως κλιμάκωση το scaling. Για αυτό σου λέω για να μην ξεχάσουμε και τα λίγα ελληνικά που ξέρουμε…
Virtuosofriend says:
March 9, 2010 at 12:35 am (UTC 2 )
Συμφωνώ επί της αρχής της πρότασης σου διαφωνώ κάθετα όταν προσπαθούμε να μεταφράσουμε κάθετι αγγλικό σε ελληνικούς όρους μόνο και μόνο επειδή έχουμε τις ετυμολογικές ρίζες.
Πχ είναι ΑΝΟΥΣΙΟ να πεις το image scaling , κλιμάκωση και αυτό διότι εγώ ΔΕΝ θα καταλάβω τι πάει να πει κλιμάκωση γιατί ΔΕΝ έχω μάθει αρχαία ελληνικά (ασχέτως εαν έχω την διάθεση να μάθω τι είναι η κλιμάκωση)
Προσωπική μου άποψη είναι οτι μέσα στο αμφιθέατρο και απο την στιγμή που δεν είμαστε και σε καμμιά σχολή θεωρητική, καλύτερα θα ήταν να μάθουμε τους διεθνής όρους γιατί εαν πας να μιλήσεις με έναν ξένο, θα σπάς το κεφάλι σου να θυμηθείς πώς διάλο λέγεται η κλιμάκωση στα αγγλικά.
MadAGu says:
March 9, 2010 at 1:11 am (UTC 2 )
νταξ το image scaling η κανονική του μετάφραση είναι αλλαγή κλίμακας εικόνας… τεσπα εγώ πιστεύω πως αφού έχουμε τις ρίζες πρέπει να τις χρησιμοποιούμε. Ναι να ξέρουμε και την ξένη προφανώς, αλλά δεν περπατά να χρησιμοποιούμε παντού τα ξένα. Μην κοιτάς οι περισσότερες μεταφράσεις ορολογιών είναι της πλάκας γιατί ούτε αυτοί που τις κάνουν ξέρουν ελληνικά. Παρόλα αυτά μεγάλο θέμα, γιατί και οι δυο μεριές έχουν τα δίκια τους και τις αδυναμίες τους και σίγουρα δεν είναι εύκολο να επιλυθεί, γιατί μπαίνουν παράμετροι τι ελληνικά ξέρεις, τι ελληνικά ΘΑ έπρεπε να ξέρεις, (αντίστοιχα και με τα αγγλικά-γερμανικά που είναι τεχνικές γλώσσες). Σε κάθε περίπτωση απλά αυτό που εγώ πιστεύω είναι πως όπου μπορείς να το αποφύγεις απέφυγέ το. Γιατί εκτός της κλιμάκωσης έχω ακούσει και άλλα διάφορα (πχ τον πίνακα να τον λένε array και άλλα πιο τραγικά ακόμα).